Δεν υπάρχει άλλος σίγουρος δρόμος σωτηρίας, εκτός από το να εξομολογείται ο καθένας σε πατέρες με πολλή διάκριση και από αυτούς να παίρνει οδηγίες για την αρετή και να μην ακολουθεί το δικό του θέλημα.

(Άγιος Ιωάννης Κασσιανός ο Ρωμαίος.)







Τούτον Δανιήλ υιόν ανθρώπου λέγει είναι, ερχόμενον πρός τον Πατέρα, και πάσαν την κρίσιν και την τιμήν παρ'εκείνου υποδεχόμενον

(Αποστολικαί Διαταγαί, Ε΄, ΧΧ 10, ΒΕΠ 2,92)
Αγία τριάδα


Εθεώρουν έως ότου θρόνοι ετέθησαν και παλαιός ημερών εκάθητο, και το ένδυμα αυτού λευκόν ωσεί χιών, και η θρίξ της κεφαλής αυτού ωσεί έριον καθαρόν... εθεώρουν εν οράματι της νυκτός και ιδού μετά των νεφελών του ουρανού ως υιός ανθρώπου ερχόμενος ην και έως του παλαιού των ημερών εφθασε...

(Δανιήλ Ζ', 9 και 14)



"Πιστεύοντες εις ένα Θεόν εν Τριάδι ανυμνούμενον, τας τιμίας Αυτού εικόνας ασπαζόμεθα."

(Πρακτικά εβδόμης Οικουμενικής συνόδου, Τόμος Β' σελ. 883)

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

Νόμος και χάρη.


Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος

Διότι λέγει, ''όπου υπάρχει Πνεύμα Κυρίου, εκεί υπάρχει ελευθερία'', ελευθερία οπωσδήποτε από τη δουλεία του Νόμου. Διότι ο Νόμος έγινε οδηγός και παιδαγωγός και χειραγωγός και διδάσκαλος δικαιοσύνης, λέγοντας ''Θα κάνεις αυτό κι αυτό'', κι αμέσως, ''Αυτό και αυτό δεν θα το κάνεις'', η χάρη όμως και η αλήθεια δεν ενεργεί έτσι, αλλά πως; ''Και θα κάνεις τα πάντα και θα μιλήσεις σύμφωνα με τη χάρη που σου δόθηκε και ομιλεί μέσα σου'', όπως έχει γραφεί, ''θα γίνουν όλοι διδακτοί του Θεού'', μαθαίνοντας το καλό όχι με γράμματα και χαράγματα, αλλά διδασκόμενοι αυτό από το άγιο Πνεύμα, μυούμενοι μυστικώς τα θεία όχι μόνο με λόγο, αλλά με το φως του λόγου και με το λόγο του φωτός. Διότι λέγει, ''θα γίνετε αμέσως διδάσκαλοι για τους εαυτούς σας και τους πλησίον'', και όχι μόνον αυτό, αλλά και ''φως του κόσμου'' και ''άλας της γης''. 
 
Εκείνοι λοιπόν που έζησαν πριν από τη χάρη, επειδή βρίσκονταν κάτω από την ισχύ του νόμου ζούσαν και κάτω από τη σκιά του νόμου, ενώ αυτοί που ζουν μετά την έλευση της χάριτος και την ημέρα, ελευθερώθηκαν από τη σκιά, δηλαδή από τη δουλεία του νόμου, ανέβηκαν επάνω από αυτόν, σαν με κάποια κλίμακα, και αφού υψώθηκαν και έζησαν μαζί με τον νομοθέτη, έγιναν αυτοί μάλλον νομοθέτες της ευαγγελικής πολιτείας, παρά νομοφύλακες.

(Φ. ΕΠΕ 19Δ, σελ. 365-367)

Πηγή: exprotestant.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζητηση

Αναγνώστες