Η ψυχή που μελετά ακατάπαυστα κάθε ημέρα το λόγο του Κυρίου, συνηθίζει και στον ύπνο να προσκολάται σε αυτά τα νοήματα.

(Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος.)







Τούτον Δανιήλ υιόν ανθρώπου λέγει είναι, ερχόμενον πρός τον Πατέρα, και πάσαν την κρίσιν και την τιμήν παρ'εκείνου υποδεχόμενον

(Αποστολικαί Διαταγαί, Ε΄, ΧΧ 10, ΒΕΠ 2,92)
Αγία τριάδα


Εθεώρουν έως ότου θρόνοι ετέθησαν και παλαιός ημερών εκάθητο, και το ένδυμα αυτού λευκόν ωσεί χιών, και η θρίξ της κεφαλής αυτού ωσεί έριον καθαρόν... εθεώρουν εν οράματι της νυκτός και ιδού μετά των νεφελών του ουρανού ως υιός ανθρώπου ερχόμενος ην και έως του παλαιού των ημερών εφθασε...

(Δανιήλ Ζ', 9 και 14)



"Πιστεύοντες εις ένα Θεόν εν Τριάδι ανυμνούμενον, τας τιμίας Αυτού εικόνας ασπαζόμεθα."

(Πρακτικά εβδόμης Οικουμενικής συνόδου, Τόμος Β' σελ. 883)

Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2016

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΤΡΩΘΕΙΣΑΣ ΑΙΓΛΗΣ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ.

(Τις θεολογικές πλάνες του είναι που πρέπει να ανασκευάσουν)


 
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου


Μέρες τώρα δημοσιεύονται κείμενα ανασκευής της αιρετικής διδασκαλίας του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, ότι δηλαδή «ο ανθρώπινος νους είναι ανώτερος της Θείας Χάριτος». Δυστυχώς καμιά ανασκευή δεν γίνεται από τους προβάλλοντες και επί πλέον το σχετικό βίντεο είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο. Φυσικά το να αναρτούν άλλες ομιλίες του χωρίς κακοδοξίες, δεν είναι απάντηση ή ανασκευή. Η προβολή των υπολοίπων διδασκαλιών του δεν αποτελεί τη δέουσα απάντηση.


Διερωτώνται πολλοί με σχολιασμούς, γιατί η τόση σιωπή από αυτούς που πρέπει να ανασκευάσουν. Θα ήταν αφέλεια να πιστεύομε ότι θα γίνει οποιαδήποτε ανασκευή. Να πουν ότι είναι λεκτικό λάθος; Τους πρόλαβε ο ''απλανώς διδάξας'' την θεολογική αυτή πλάνη, αντιλαμβανόμενος την παραδοξότητά της και χαρακτηρίζοντάς την μάλιστα ως «μυστήρια μυστηρίων». Επιπρόσθετα τονίζοντας την εμμονή του στην κακοδοξία αυτή ανέφερε: «Κι άλλοτε σας τα είπα αυτό, αλλά σας το είπα συγχωνευμένα. Δεν είναι παράξενα τούτα. Ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος».


Να αναφερθούν σε συκοφάντηση, επαναλαβάνοντας το αποστωμοτικό ότι είναι ο ''απλανώς διδάξας'', όπως τούτο συνέβη με την κακοδοξία του για τις αμβλώσεις; Τώρα γνωρίζουν ότι πρόκειται περί αιρετικής πλάνης τα περί εκτρώσεων και ότι ήταν ανυπόστατα τα περί κατασκευής της φωνής του, για να παρουσιαστεί δήθεν ως κακόδοξος (Το ηχητικό ντοκουμέντο και η μαρτυρία υπάρχουν και επιπρόσθετα γνωρίζει σχετικώς η Ιερά Σύνοδος. Η αξιοπιστία της κασέττας μπορεί να διαπιστωθεί με τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. Ιδού η Ρόδος λοιπόν).


Όσο αφορά την αιρετική θέση του περί της Θείας Χάριτος είναι πολύ δύσκολο να παραδεχθούν ότι η διδασκαλία του περί ανωτερότητας του νου έναντι της Θείας Χάριτος είναι θεολογική πλάνη, γιατί έτσι καταρρακώνεται η υπερβολική αίγλη του ''απλανώς διδάξαντος''.


Να αναφέρομε ότι όταν η Εκκλησία καταδίκαζε μια κακόδοξη θέση κάποιου δεν καταδίκαζε όλο το έργο του, όπως τούτο συνέβηκε με τον Ευάγριο Ποντικό που είχε καταδικαστεί από την Ε΄ Οικουμενική Σύνοδο. Να θυμίσουμε ότι ο Ευάγριος χειροτονήθηκε από τον Άγιο Βασίλειο αναγνώστης, από τον Άγιο Γρηγόριο Νύσσης διάκονος, υπήρξε Αρχιδιάκονος του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου κλπ, αλλ’ όμως η Ε΄ Οικουμενική Σύνοδος το έτος 553 μ.Χ. δεν δίστασε να τον καταδικάσει για τις ωριγενιστικές αποκλίσεις του.


Τόσα συγγράμματα έγραψε, αλλά η Ε΄ Οικουμενική Σύνοδος τον καταδίκασε για το ωριγενιστικό ολίσθημά του. Κανείς δεν πρόβαλε ισχυρισμό ότι χειροτονήθηκε από τον Άγιο Βασίλειο αναγνώστης, από τον Άγιο Γρηγόριο Νύσσης διάκονος, υπήρξε Αρχιδιάκονος του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου κλπ,.


Σημείωση: Η αναφορά δεν έγινε για σύγκριση με τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό, αλλά για να μη προβάλλουν άλλα κείμενα ή ομιλίες του εις απάντηση ανασκευών των κακοδοξιών του.

Πηγή: panayiotistelevantos.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζητηση

Αναγνωστες