Δεν υπάρχει άλλος σίγουρος δρόμος σωτηρίας, εκτός από το να εξομολογείται ο καθένας σε πατέρες με πολλή διάκριση και από αυτούς να παίρνει οδηγίες για την αρετή και να μην ακολουθεί το δικό του θέλημα.

(Άγιος Ιωάννης Κασσιανός ο Ρωμαίος.)







Τούτον Δανιήλ υιόν ανθρώπου λέγει είναι, ερχόμενον πρός τον Πατέρα, και πάσαν την κρίσιν και την τιμήν παρ'εκείνου υποδεχόμενον

(Αποστολικαί Διαταγαί, Ε΄, ΧΧ 10, ΒΕΠ 2,92)
Αγία τριάδα


Εθεώρουν έως ότου θρόνοι ετέθησαν και παλαιός ημερών εκάθητο, και το ένδυμα αυτού λευκόν ωσεί χιών, και η θρίξ της κεφαλής αυτού ωσεί έριον καθαρόν... εθεώρουν εν οράματι της νυκτός και ιδού μετά των νεφελών του ουρανού ως υιός ανθρώπου ερχόμενος ην και έως του παλαιού των ημερών εφθασε...

(Δανιήλ Ζ', 9 και 14)



"Πιστεύοντες εις ένα Θεόν εν Τριάδι ανυμνούμενον, τας τιμίας Αυτού εικόνας ασπαζόμεθα."

(Πρακτικά εβδόμης Οικουμενικής συνόδου, Τόμος Β' σελ. 883)

Τρίτη 25 Αυγούστου 2015

Ποιά είναι η βλασφήμια κατά το Αγίου Πνεύματος;

http://diakonima.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/07/velimirovits_0031.jpg
 
+ Μητροπολίτου Αχρίδος Νικολάου Βελιμίροβιτς

Διάβασες στό Εὐαγγέλιο τούς λόγους τοῦ Χριστοῦ: «Πᾶσα ἁμαρτία καί βλασφημία ἀφεθήσεται τοῖς ἀνθρώποις, ἡ δέ τοῦ Πνεύματος βλασφημία οὐκ ἀφεθήσεται τοῖς ἀνθρώποις… οὔτε ἐν τῷ νῦν αἰῶνι οὔτε ἐν τῷ μέλλοντι»1. Καί ρωτᾶς τί σημαίνει βλασφημία κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος;

Εἶναι ἡ βλασφημία κατά τῆς ἀλήθειας καί τῆς ζωῆς, πού προέρχονται ἀπό τό Ἅγιο Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ. Ὁ ἄπιστος πού μισεῖ καί διώκει τήν ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ, βλασφημεῖ κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ὁ αὐτόχειρας πού μισεῖ καί ἀφαιρεῖ τή ζωή του, βλασφημεῖ κατά τοῦ ἁγίου Πνεύματος.Ἐφόσον τό Ἅγιο Πνεῦμα ἀποκαλεῖται καί Πνεῦμα τῆς Ἀληθείας καί τῆς ζωῆς. Στό εὐαγγέλειο τοῦ Ἰωάννη γράφεται ὅτι ὁ Χριστός τρεῖς φορές ἐπικαλέσθηκε τό Ἅγιο Πνεῦμα μέ τή σημασία τοῦ Πνεύματος τῆς Ἀληθείας: «Ὁ δέ παράκλητος, τό Πνεῦμα τό Ἅγιον ὅ πέμψει ὁ πατήρ ἐν τῷ ὀνόματί μου, ἐκεῖνος ὑμᾶς διδάξει πάντα καί ὑπομνήσει ὑμᾶς πάντα ἅ εἶπον ὑμῖν…»2 –«ὅταν δέ ἔλθῃ ὁ παράκλητος ὅν ἐγώ πέμψω ὑμῖν παρά τοῦ πατρός, τό Πνεῦμα τῆς ἀληθείας…»3 –«ὁδηγήσει ὑμᾶς εἰς πᾶσαν τήν ἀλήθειαν»4.Ἐκεῖνος, λοιπόν, πού ἀρνεῖται καί χλευάζει τό Ἅγιο Πνεῦμα, ἀρνεῖται καί χλευάζει τόν Θεό πού εἶναι τό Πνεῦμα τῆς Ἀληθείας. Ρωτᾶς γιατί αὐτό τό ἁμάρτημα δέν συγχωρεῖται ἐνῶ κάθε ἄλλο ἁμάρτημα συγχωρεῖται. Κοίταξε, στόν Ζακχαῖο συγχωρέθηκε τό ἁμάρτημα τῆς φιλαργυρίας, σέ ἁμαρτωλές γυναῖκες τά σαρκικά ἁμαρτήματα, τοῦ ληστή στό σταυρό οἱ ληστεῖες καί σέ πολλούς ἄλλους πολλά ἄλλα ἁμαρτήματα. Γιατί λοιπόν νά μήν συγχωρεῖται καί ἡ ἄρνηση, ἡ ἀπιστία, ὁ χλευασμός κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος; Ἐπειδή στά μέν πρῶτα ὑπάρχει ντροπή καί μετάνοια ἐνῶ στό δεύτερο δέν ὑπάρχει. Στά μέν πρῶτα, λοιπόν, ὁ ἄνθρωπος ἄν καί ἁμαρτάνει διαθέτει ντροπή καί φόβο πού τόν συνδέει μέ τόν Θεό, ἐνῶ στό δεύτερο ἡ σχέση μέ τόν Θεό διακόπτεται καί ὀ ἀσεβής ἄνθρωπος ἀνεπίστρεπτα καί ἐντελῶς ἀπομακρύνεται ἀπό τόν Θεό. Στά μέν ὑπάρχει ἀδυναμία στό δέ ἐμμονή. Στά μέν ἡ ψυχή ταξιδεύει στό σκοτάδι καί ἀποκαλεῖ τό σκοτάδι φῶς. Στό δέ συμβαίνει ὁ ἄνθρωπος νά μήν ἔχει τήν παραμικρή διάθεση νά σωθεῖ καί εἶναι γνωστό ὅτι ὁ Θεός δέν σώζει μέ τή βία.

Μιά ἄλλη βλασφημία πρός τό Ἅγιο Πνεῦμα εἶναι ἡ ἔχθρα πρός τή ζωή καί ἡ ἀφαίρεση τῆς ζωῆς ἀπό τόν ἑαυτό σου. Τό Ἅγιο Πνεῦμα ἀποκαλεῖται καί χορηγός τῆς ζωῆς, δωρητής τῆς ζωῆς. Ἔτσι ὅταν ὁ ἄνθρωπος λαμβάνει ζωή ἀπό τό Ἅγιο Πνεῦμα ἀλλά ἀγνοεῖ ἀπό ποῦ ἔλαβε τοῦτο τό δῶρο μή εὐχαριστώντας τόν Θεό, μπορεῖ νά τοῦ συγχωρεθεῖ. Ἀκόμα καί κάποιος πού γνωρίζει ἀπό ποῦ ἔλαβε τό πολύτιμο αὐτό δῶρο καί παρόλα αὐτά δέν εὐχαριστεῖ τόν Θεό, μπορεῖ νά τοῦ συγχωρεθεῖ. Ἀλλά ὅταν κάποιος λαμβάνει ζωή ἀπό τό Ἅγιο Πνεῦμα καί μέ περιφρόνηση τήν πετᾶ, αὐτός δέν πρόκειται νά συγχωρεθεῖ. Γιά νά τό καταλάβουμε αὐτό πρέπει πρίν ἀπ᾿ ὅλα νά καταλάβουμε τί σημαίνει συγχώρεση. Συγχώρεση τοῦ ἁμαρτωλοῦ σημαίνει νά τοῦ ἐπιστραφεῖ πλήρως ἡ ζωή. Ἀλλά ὅταν κάποιος δέν θέλει τή ζωή πολύ δέ περισσότερο τή μισεῖ καί τήν ἀρνεῖται, ὁ Θεός δέν ἔχει τί ἄλλο νά τοῦ δώσει. Γι᾿ αὐτό καί τόν διαγράφει ἀπό τό βιβλίο τῆς ζωῆς.
 
Προσευχήσου στόν Θεό νά φυλᾶ ἐσένα καί τούς οἰκείους σου ἀπό ἀσυγχώρητα ἁμαρτήματα καί νά σταματᾶ τόν ἀνόητο ξεσηκωμό τοῦ δημιουργήματος ἐνάντια στόν Δημιουργό του.

Ἀπό τόν Θεό ὑγεία καί ἔλεος.

Τέλος καί τῇ Τρισηλίῳ Θεότητι κράτος,αἶνος καί δόξα εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων.

Ἀμήν.

Ἀπό τό βιβλίο: “Δρόμος δίχως Θεό δέν ἀντέχεται'' Ἐκδόσεις: “Ἐν πλῷ”, Ἱεραποστολικές ἐπιστολές Α'
 
Πηγή: aoratospolemostheblog0.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζητηση

Αναγνώστες