Δεν υπάρχει άλλος σίγουρος δρόμος σωτηρίας, εκτός από το να εξομολογείται ο καθένας σε πατέρες με πολλή διάκριση και από αυτούς να παίρνει οδηγίες για την αρετή και να μην ακολουθεί το δικό του θέλημα.

(Άγιος Ιωάννης Κασσιανός ο Ρωμαίος.)







Τούτον Δανιήλ υιόν ανθρώπου λέγει είναι, ερχόμενον πρός τον Πατέρα, και πάσαν την κρίσιν και την τιμήν παρ'εκείνου υποδεχόμενον

(Αποστολικαί Διαταγαί, Ε΄, ΧΧ 10, ΒΕΠ 2,92)
Αγία τριάδα


Εθεώρουν έως ότου θρόνοι ετέθησαν και παλαιός ημερών εκάθητο, και το ένδυμα αυτού λευκόν ωσεί χιών, και η θρίξ της κεφαλής αυτού ωσεί έριον καθαρόν... εθεώρουν εν οράματι της νυκτός και ιδού μετά των νεφελών του ουρανού ως υιός ανθρώπου ερχόμενος ην και έως του παλαιού των ημερών εφθασε...

(Δανιήλ Ζ', 9 και 14)



"Πιστεύοντες εις ένα Θεόν εν Τριάδι ανυμνούμενον, τας τιμίας Αυτού εικόνας ασπαζόμεθα."

(Πρακτικά εβδόμης Οικουμενικής συνόδου, Τόμος Β' σελ. 883)

Δευτέρα 25 Αυγούστου 2014

Απόσπασμα από τον λόγο «Εις τον εξισωτή Ιουλιανόν».


Ακολουθεί απόσπασμα από τον 19ο λόγο του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου «Εις τον εξισωτή Ιουλιανόν». Εκφωνήθηκε το 374, όταν εξισωτής, δηλαδή έφορος της αυτοκρατορίας, ήταν ο Ιουλιανός. Σε γενικότερα πλαίσια, ο άγιος Γρηγόριος με τον λόγο του προτρέπει τους άρχοντας -ελέγχοντάς τους, ώστε να παύσουν να επιβάλλουν στον λαό απάνθρωπη φορολογία, και τους υπενθυμίζει ότι έχουν τεράστια ευθύνη στον Θεό όσον αφορά την ομαλή λειτουργία της δικαιοσύνης. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα, αναφέρεται στον κλήρο και τον λαό. Στον κλήρο, ότι οφείλει να είναι πρότυπο για το ποίμνιο, και στον λαό, ότι πρέπει να κρατά την τάξη «εν η εκλήθη», χωρίς ανταρσίες.

«Οι ιερείς να ενδυθείτε δικαιοσύνη, ή, για να το πω με περισσότερη ειλικρίνεια, ας ενδυθούμε. Ας μη διασπάσουμε από την βοσκή και ας μη διαφθείρουμε τα πρόβατα χάριν των οποίων έδωσε την ψυχή του ο Καλός Ποιμήν, ο οποίος γνωρίζει τα πρόβατά του και τον γνωρίζουν και αυτά, και τα φωνάζει με το όνομά τους και τα βάζει μέσα στην μάνδρα, και τα βγάζει από την απιστία, και τα οδηγεί στην πίστη, και από την ζωή αυτή εις την ανάπαυση της άλλης ζωής. Ας φοβηθούμε μήπως αρχίσει από εμάς το κρίμα, συμφώνως προς την απειλή, και μήπως λάβουμε από το χέρι του Κυρίου διπλή τιμωρία, επειδή δεν εισήλθαμε οι ίδιοι και επειδή εμποδίσαμε και εκείνους οι οποίοι μπορούσαν να εισέλθουν.

Τα πρόβατα μη ποιμαίνετε τους ποιμένες και μην εξέρχεστε από τα όριά σας. Είναι αρκετό για σας το να ποιμαίνεσθαι καλά. Μην κρίνετε τους κριτές και μη νομοθετείτε για τους νομοθέτες, διότι ο Θεός δεν είναι Θεός της ακαταστασίας και της αταξίας, αλλά Θεός της ειρήνης και της τάξης. Ας μη γίνεται λοιπόν κεφαλή εκείνος ο οποίος μόλις και μετά βίας είναι χέρι, ή πόδι, ή οτιδήποτε άλλο από τα πιο ευτελή μέλη του σώματος, αλλά ο καθένας, αδελφοί μου, ας παραμένει εις την θέση εν η εκλήθη , έστω και αν είναι άξιος για καλύτερα, με το να δέχεται εκείνη την οποία έχει τώρα και να ευδοκιμεί περισσότερο σε αυτήν, παρά να επιζητεί εκείνη την οποία δεν έχει λάβει. Κάποιος ο οποίος μπορεί να ακολουθεί χωρίς να διατρέχει κίνδυνο, ας μην επιθυμεί να εξουσιάζει διατρέχοντας κίνδυνο. Ας μην καταλυθεί ο νόμος της υποταγής, ο οποίος συγκρατεί τα επίγεια και τα ουράνια και ας μην μετατρέψουμε σε αναρχία την ύπαρξη πολλών αρχών. Εκείνοι οι οποίοι ασχολείσθε με τους λόγους μην έχετε υπερβολική εμπιστοσύνη σε αυτούς, ούτε να σοφίζεστε πράγματα περιττά τα οποία ξεφεύγουν από την λογική και ούτε να επιθυμείτε να νικάτε τα πάντα κακώς, αλλά να ανέχεστε να νικάστε καλώς σε ορισμένα. Προσφέρετε εις τον Λόγον τον λόγον και κάμετε την διδασκαλία όπλο δικαιοσύνης και όχι όπλο θανάτου».

(Έργα αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, ΕΠΕ 5, σελ. 409-411).
 
Πηγή: exprotestant.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζητηση

Αναγνώστες