Δεν υπάρχει άλλος σίγουρος δρόμος σωτηρίας, εκτός από το να εξομολογείται ο καθένας σε πατέρες με πολλή διάκριση και από αυτούς να παίρνει οδηγίες για την αρετή και να μην ακολουθεί το δικό του θέλημα.

(Άγιος Ιωάννης Κασσιανός ο Ρωμαίος.)







Τούτον Δανιήλ υιόν ανθρώπου λέγει είναι, ερχόμενον πρός τον Πατέρα, και πάσαν την κρίσιν και την τιμήν παρ'εκείνου υποδεχόμενον

(Αποστολικαί Διαταγαί, Ε΄, ΧΧ 10, ΒΕΠ 2,92)
Αγία τριάδα


Εθεώρουν έως ότου θρόνοι ετέθησαν και παλαιός ημερών εκάθητο, και το ένδυμα αυτού λευκόν ωσεί χιών, και η θρίξ της κεφαλής αυτού ωσεί έριον καθαρόν... εθεώρουν εν οράματι της νυκτός και ιδού μετά των νεφελών του ουρανού ως υιός ανθρώπου ερχόμενος ην και έως του παλαιού των ημερών εφθασε...

(Δανιήλ Ζ', 9 και 14)



"Πιστεύοντες εις ένα Θεόν εν Τριάδι ανυμνούμενον, τας τιμίας Αυτού εικόνας ασπαζόμεθα."

(Πρακτικά εβδόμης Οικουμενικής συνόδου, Τόμος Β' σελ. 883)

Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Γιατί προσφέρεται ένζυμος άρτος!

Συμεὼν Θεσσαλονίκης, Κεφάλαιο: πστ

 Ο άρτος είναι ένζυμος, αληθώς άρτιος, και έμψυχος λόγω της ζύμης που εμπεριέχει. Μαρτυρεί έτσι, ότι τέλειο ήταν το πρόσλημμα (η ανθρώπινη φύση), που ανέλαβε για χάρη μας ο Λόγος του Θεού. Και σάρκα εγένετο (ο Λόγος), χωρίς να αλλοιωθεί, και μετά ψυχής λογικής και νοεράς ήταν η ανθρώπινη φύση που προσέλαβε, και όπως είναι τέλειος Θεός έτσι είναι και τέλειος άνθρωπος, ώστε και εμένα (τον άνθρωπο) ολόκληρον να με αναπλάσει. Τα συστατικά του άρτου είναι τρία προς τιμήν τής Αγίας Τριάδας, όπως τριμερής είναι η ψυχή του ανθρώπου. Αυτά είναι το αλεύρι και η ζύμη που δηλώνουν την ψυχή. Το νερό που δηλώνει το βάπτισμα και το αλάτι το οποίο σημαίνει τη διδασκαλία του Λόγου. Αυτός ο Κύριος προς του μαθητές του είπε: «Εσείς είστε το αλάτι της γης» δηλώνοντας με αυτό ότι είναι οι διδάσκαλοι. Ο Κύριος είπε «έχετε στους εαυτούς σας αλάτι» εννοώντας την γνώση και την αγάπη μαζί, διότι και της Αγίας Τριάδας ένας είναι ο Σαρκωθείς. Ψημένος είναι ο άρτος στη φωτιά, το οποίο δηλώνει ότι ήταν Θεός ο Υιός, και όλος ενώθηκε με εμάς από την απαρχή μας και έτσι μας μετέδωσε τη δύναμή του και την ενέργειά του.

Πηγή: thematorthodoxtheolog.blogspot.gr

1 σχόλιο:

  1. Είναι εκπληκτικό ,ότι στη θεολογία κ στην Αγία γραφή τίποτα δεν γίνεται ή λέγεται χωρίς ουσία .Ολα συμβολικά , όλα παιδαγωγικά , όλα μυστηριακά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αναζητηση

Αναγνώστες