Δεν υπάρχει άλλος σίγουρος δρόμος σωτηρίας, εκτός από το να εξομολογείται ο καθένας σε πατέρες με πολλή διάκριση και από αυτούς να παίρνει οδηγίες για την αρετή και να μην ακολουθεί το δικό του θέλημα.

(Άγιος Ιωάννης Κασσιανός ο Ρωμαίος.)







Τούτον Δανιήλ υιόν ανθρώπου λέγει είναι, ερχόμενον πρός τον Πατέρα, και πάσαν την κρίσιν και την τιμήν παρ'εκείνου υποδεχόμενον

(Αποστολικαί Διαταγαί, Ε΄, ΧΧ 10, ΒΕΠ 2,92)
Αγία τριάδα


Εθεώρουν έως ότου θρόνοι ετέθησαν και παλαιός ημερών εκάθητο, και το ένδυμα αυτού λευκόν ωσεί χιών, και η θρίξ της κεφαλής αυτού ωσεί έριον καθαρόν... εθεώρουν εν οράματι της νυκτός και ιδού μετά των νεφελών του ουρανού ως υιός ανθρώπου ερχόμενος ην και έως του παλαιού των ημερών εφθασε...

(Δανιήλ Ζ', 9 και 14)



"Πιστεύοντες εις ένα Θεόν εν Τριάδι ανυμνούμενον, τας τιμίας Αυτού εικόνας ασπαζόμεθα."

(Πρακτικά εβδόμης Οικουμενικής συνόδου, Τόμος Β' σελ. 883)

Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

Η αίρεση του Σατορνείλου.


Σήμα κατατεθέν της νέα εποχής είναι ό, τι προωθεί την παγκοσμιοποίηση. Στο κέντρο της εικόνας η απεικόνιση του απείρου, κατά τα αιγυπτιακά ιερογλυφικά, σε συνδυασμο με τον αριθμό ένα. Γύρωθεν όλα τα σύμβολα θρησκειών σε κύκλο. Ανάμεσα τους και ο Σταυρός εξομοιούμενος με τις ανθρωπίνως κατασκευασμένες θρησκείες.

Ο Σατορνείλος, έζησε στην Αντιόχεια της Συρίας, και περί το 100- 130 μ.Χ. ανεδείχθη ως ο κυριότερος εκπρόσωπος του Συριακού Γνωστικισμού. Και όμως, πολλά απ' όσα εδίδασκε τότε, κυκλοφορούν και σήμερα, παραλλαγμένα βέβαια, σε νεοεποχίτικες διδασκαλίες.

Ο άγιος Ιππόλυτος, αφιερώνει μία παράγραφο στο έργο του «Κατά Πασών Αιρέσεων Έλεγχος», στο βιβλίο Ζ’, παράγραφος 28.

Κατά το σύστημά του, ο θεός, τον οποίο αποκαλεί «πατέρα», είναι άγνωστος σε όλους. Αυτός, δημιούργησε τον αόρατο κόσμο, δηλαδή τους αγγέλους, τους αρχαγγέλους, και κάθε πνευματική δύναμη. Ο ορατός κόσμος κτίστηκε από επτά αγγέλους, όπως και ο άνθρωπος. Εδώ, παρατηρούμε το στοιχείο της «αγγελολογίας». Οι άγγελοι κτίζουν τον κόσμο. Στην δημιουργία όμως του ανθρώπου, παρουσιάστηκε πρόβλημα. Δεν μπόρεσαν οι επτά άγγελοι να δώσουν ζωή στον άνθρωπο. Ο Θεός τότε, έστειλε «σπινθήρα ζωής», και έκανε τον άνθρωπο να ζει. Εδώ, παρατηρούμε να γίνεται ένας σαφής και ανορθόδοξος χωρισμός του «ανθρώπου» από τον «ζωντανό άνθρωπο». Οι άγγελοι έφτιαξαν «άνθρωπο» ο οποίος δεν είχε ζωή. Όμως, κατά την Ορθόδοξη πίστη, ο άνθρωπος είναι ψυχοσωματική οντότητα. Σώμα χωρίς ψυχή, δεν είναι άνθρωπος. Ο «σπινθήρας» αυτός, αφού πεθάνει ο άνθρωπος, μεταβιβάζεται σε άλλους ανθρώπους. Ο ίδιος «σπινθήρας», σε άλλα σώματα. Ουσιαστικά, ο άνθρωπος δεν είναι προσωπικότητα, αλλά λειτουργεί όπως όταν κάποιο μηχάνημα συνδεθεί με το ρεύμα.

Ο Θεός όπως παρουσιάζεται στην Παλαιά Διαθήκη, κατά τον Γνωστικό Σατορνείλο, δεν είναι θεός, αλλά ένας από τους αγγέλους που θέλησε να καταλύσει τον «πατέρα». Ο Χριστός αποστέλλεται για να καταλύσει τον άγγελο αυτό. Ο Χριστός έρχεται αγέννητος και ασώματος, και είναι άνθρωπος κατά δόκηση, δηλαδή φαινομενικά.

Οι άγγελοι έπλασαν δύο είδη ανθρώπων, τους πονηρούς και τους αγαθούς, στοιχείο που δείχνει την μη αυτεξουσιότητα του ανθρώπου, εφόσον πλάθεται εξ αρχής είτε αγαθός είτε πονηρός. Οι δαίμονες βοηθούν τους πονηρούς, και για αυτό το λόγο, κατά τις πλάνες του Σατορνείλου, ήρθε ο Χριστός για να βοηθήσει τους αγαθούς και να καταστρέψει τους φαύλους. Περιττό να γραφτεί ότι ο Χριστός δεν είναι τίποτα άλλο, παρά ένα πνεύμα.

Ο Σατανάς είναι άγγελος που αντιτίθεται στους δημιουργούς αγγέλους, και ταυτίζεται με τον Θεό της προ χάριτος εποχής. Από τον Σατανά προέρχεται ο γάμος και η τεκνοποιεία.

Πηγή: exprotestant.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζητηση

Αναγνώστες