Μυστήρια κραυγής, άτινα εν ησυχία Θεού επράχθη.
Ο άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος, συνελήφθη κατά τον διωγμό του Τραΐανού και καταδικάστηκε να ''θηριομαχήσει'' στην Ρώμη. Καθ' οδόν προς το μαρτύριο, συνέταξε έξι επιστολές που έστειλε στις κατά τόπους εκκλησίες, και μια επί πλέον προσωπική επιστολή προς τον άγιο Πολύκαρπο Σμύρνης, σύνολο επτά επιστολές. Σε αυτές, μας διασώζει πολύτιμες πληροφορίες για την οργάνωση της Εκκλησίας, για τους τρεις βαθμούς της ειδικής ιεροσύνης, για το επίγειο θυσιαστήριο της Εκκλησίας όπου τελείται η Θεία Ευχαριστία και το οποίο περιστοιχίζεται από τον Επίσκοπο, τους πρεσβυτέρους, και τους διακόνους, για την θεόδοτη επισκοπική εξουσία, και δεν παραλείπει να δώσει θάρρος στους αδελφούς στις δύσκολες εκείνες ώρες. Τόσο γεμάτος ήταν με τον Χριστό, που αντί να λάβει παρηγορία, έδωσε εκείνος. Μάλιστα, σε κάποιο σημείο προτρέπει τους αδελφούς να μην επιχειρήσουν να μεσολαβήσουν ώστε να τον ''γλιτώσουν'' από το μαρτύριο, ώστε να μιμηθεί το πάθος του Θεού, το οποίο θεωρεί μεγάλη τιμή να εκπληρωθεί στην ζωή του και κυριολεκτικά. Είναι χαρακτηριστική η φράση του: ''τον του Θεού θέλοντα είναι, κόσμω μη χαρίσησθε'' (Προς Ρωμαίους, IV 2). Για τέτοια πνευματικά αναστήματα ο λόγος. Σε αυτό το απόσπασμα από την προς Εφεσίους επιστολή του, ο άγιος αναφέρει για τα τρία ''μυστήρια κραυγής, άτινα εν ησυχία Θεού επράχθη'', η Παρθενία της Παναγίας, ο τοκετός της, και ο θάνατος του Κυρίου στον Σταυρό. Τρία στοιχεία που διέφυγαν της προσοχής του Διαβόλου, αν και τα γνώριζε από τις Γραφές.
Είναι ασήμαντο το δικό μου πνεύμα του σταυρού, πράγμα που είναι σκάνδαλο για εκείνους που απιστούν, ενώ για μας είναι σωτηρία και αιώνια ζωή. Που ο σοφός, που ο έμπειρος συζητητής, που η καύχηση εκείνων που ονομάζονται συνετοί; Διότι ο Θεός μας Ιησούς Χριστός κυοφορήθηκε από τη Μαρία κατά οικονομία Θεού, προερχόμενος από την γενιά του Δαβίδ, αλλά δια του αγίου Πνεύματος, ο οποίος γεννήθηκε και βαπτίστηκε, για να καθαρίσει με το πάθος του το νερό.
Και διέφυγε την προσοχή του άρχοντα του παρόντος κόσμου η παρθενία της Μαρίας και ο τοκετός της, καθώς και ο θάνατος του Κυρίου· τρία μυστήρια κραυγαλέα, που έγιναν με ησυχία Θεού. Πως λοιπόν φανερώθηκε στους αιώνες; Άστρο έλαμψε στον ουρανό περισσότερο από όλα τα άλλα άστρα, και το φως του ήταν απερίγραπτο, και το πρωτοφανές αυτό άστρο προκαλούσε ζωηρή εντύπωση. Και όλα τα άλλα άστρα μαζί με τον ήλιο και τη σελήνη σχημάτισαν χορό γύρω από το άστρο αυτό, ενώ το φως αυτού ξεχώριζε από όλα τα άλλα. Και προκλήθηκε ταραχή, για το που οφειλόταν το πρωτοφανές αυτό φαινόμενο, που ήταν ανόμοιο με αυτά. Έτσι διαλύθηκε κάθε μαγεία και εξαφανίστηκαν όλα τα δεσμά της κακίας. Η άγνοια καταργήθηκε, καταστράφηκε η παλιά βασιλεία, καθώς ο Θεός εμφανιζόταν με ανθρώπινη μορφή, για να φέρει την καινοτομία της αιώνιας ζωής, που άρχιζε από αυτό που ήταν τελειωμένο κοντά στο Θεό, από όπου ξεκινούσαν τα πάντα, επειδή σχεδιαζόταν η κατάργηση του θανάτου.
(Απόσπασμα από την επιστολή του αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου προς Εφεσίους, Αποστολικοί Πατέρες, τ. 4, σελ. 89).
Είναι ασήμαντο το δικό μου πνεύμα του σταυρού, πράγμα που είναι σκάνδαλο για εκείνους που απιστούν, ενώ για μας είναι σωτηρία και αιώνια ζωή. Που ο σοφός, που ο έμπειρος συζητητής, που η καύχηση εκείνων που ονομάζονται συνετοί; Διότι ο Θεός μας Ιησούς Χριστός κυοφορήθηκε από τη Μαρία κατά οικονομία Θεού, προερχόμενος από την γενιά του Δαβίδ, αλλά δια του αγίου Πνεύματος, ο οποίος γεννήθηκε και βαπτίστηκε, για να καθαρίσει με το πάθος του το νερό.
Και διέφυγε την προσοχή του άρχοντα του παρόντος κόσμου η παρθενία της Μαρίας και ο τοκετός της, καθώς και ο θάνατος του Κυρίου· τρία μυστήρια κραυγαλέα, που έγιναν με ησυχία Θεού. Πως λοιπόν φανερώθηκε στους αιώνες; Άστρο έλαμψε στον ουρανό περισσότερο από όλα τα άλλα άστρα, και το φως του ήταν απερίγραπτο, και το πρωτοφανές αυτό άστρο προκαλούσε ζωηρή εντύπωση. Και όλα τα άλλα άστρα μαζί με τον ήλιο και τη σελήνη σχημάτισαν χορό γύρω από το άστρο αυτό, ενώ το φως αυτού ξεχώριζε από όλα τα άλλα. Και προκλήθηκε ταραχή, για το που οφειλόταν το πρωτοφανές αυτό φαινόμενο, που ήταν ανόμοιο με αυτά. Έτσι διαλύθηκε κάθε μαγεία και εξαφανίστηκαν όλα τα δεσμά της κακίας. Η άγνοια καταργήθηκε, καταστράφηκε η παλιά βασιλεία, καθώς ο Θεός εμφανιζόταν με ανθρώπινη μορφή, για να φέρει την καινοτομία της αιώνιας ζωής, που άρχιζε από αυτό που ήταν τελειωμένο κοντά στο Θεό, από όπου ξεκινούσαν τα πάντα, επειδή σχεδιαζόταν η κατάργηση του θανάτου.
(Απόσπασμα από την επιστολή του αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου προς Εφεσίους, Αποστολικοί Πατέρες, τ. 4, σελ. 89).
Πηγή: exprotestant.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου