Δεν υπάρχει άλλος σίγουρος δρόμος σωτηρίας, εκτός από το να εξομολογείται ο καθένας σε πατέρες με πολλή διάκριση και από αυτούς να παίρνει οδηγίες για την αρετή και να μην ακολουθεί το δικό του θέλημα.

(Άγιος Ιωάννης Κασσιανός ο Ρωμαίος.)







Τούτον Δανιήλ υιόν ανθρώπου λέγει είναι, ερχόμενον πρός τον Πατέρα, και πάσαν την κρίσιν και την τιμήν παρ'εκείνου υποδεχόμενον

(Αποστολικαί Διαταγαί, Ε΄, ΧΧ 10, ΒΕΠ 2,92)
Αγία τριάδα


Εθεώρουν έως ότου θρόνοι ετέθησαν και παλαιός ημερών εκάθητο, και το ένδυμα αυτού λευκόν ωσεί χιών, και η θρίξ της κεφαλής αυτού ωσεί έριον καθαρόν... εθεώρουν εν οράματι της νυκτός και ιδού μετά των νεφελών του ουρανού ως υιός ανθρώπου ερχόμενος ην και έως του παλαιού των ημερών εφθασε...

(Δανιήλ Ζ', 9 και 14)



"Πιστεύοντες εις ένα Θεόν εν Τριάδι ανυμνούμενον, τας τιμίας Αυτού εικόνας ασπαζόμεθα."

(Πρακτικά εβδόμης Οικουμενικής συνόδου, Τόμος Β' σελ. 883)

Σάββατο 25 Μαΐου 2013

Γιατί τιμάμε τόσο πολύ την Υπεραγία Θεοτόκο;

http://images04.olx.com.cy/ui/11/00/21/1342436516_415439921_2--.jpg
 
Με ρώτησε παλαιότερα κάποιος: ''Γιατί τιμάμε τόσο πολύ την Υπεραγία Θεοτόκο; Γιατί την τιμάμε όχι μόνο περισσότερο απ’ όλους τους αγίους, αλλά και από τους αγγέλους και τους αρχαγγέλους;''.
 
Του απάντησα ότι ούτε οι άγγελοι ούτε οι αρχάγγελοι, ούτε τα Χερουβείμ ούτε τα Σεραφείμ είχαν τόσο στενή και ουσιαστική συμμετοχή στο έργο της Σωτηρίας μας, όσο η Μητέρα του Θεού.
 
Το έργο της Σωτηρίας μας ονομάζεται ''ένσαρκος οικονομία''. Έπρεπε ο Υιός και Λόγος του Θεού, το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, να προσλάβει την ανθρώπινη φύση. Χωρίς αυτή την πρόσληψη δεν θα μπορούσε να οικοδομηθεί η σωτηρίας μας.
 
Ο Υιός και Λόγος του Θεού έλαβε την ανθρώπινη φύση από την Αειπάρθενη Μαρία με την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος και την επισκίαση της δυνάμεως του Υψίστου Θεού. Οι άγγελοι και οι αρχάγγελοι υπηρέτησαν στην θεία ενσάρκωση χωρίς όμως να συμμετέχουν ουσιαστικά σε αυτή. Ενώ η Μητέρα του Θεού εισέρχεται ουσιαστικά στο έργο της θείας σαρκώσεως. Για αυτό την τιμάμε περισσότερο απ’ όλα τα κτίσματα.
 
Τι κάνουμε όταν κοινωνούμε; Παίρνουμε μέσα μας το άχραντο Σώμα και το τίμιο Αίμα του Χριστού. Και αυτό από πού προέρχεται; Από την Υπεραγία Θεοτόκο.
 
Είθε ο νους σας και η καρδιά σας να μελετούν την συμμετοχή της στο έργο της Σωτηρίας και να την εξυψώνουν περισσότερο από κάθε υλικό ή άυλο πλάσμα του Θεού».
 
(Από επιστολή του οσίου Θεοφάνη, Απάνθισμα Επιστολών, σελ. 83)
 
Πηγή: exprotestant.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζητηση

Αναγνώστες