Δεν υπάρχει άλλος σίγουρος δρόμος σωτηρίας, εκτός από το να εξομολογείται ο καθένας σε πατέρες με πολλή διάκριση και από αυτούς να παίρνει οδηγίες για την αρετή και να μην ακολουθεί το δικό του θέλημα.

(Άγιος Ιωάννης Κασσιανός ο Ρωμαίος.)







Τούτον Δανιήλ υιόν ανθρώπου λέγει είναι, ερχόμενον πρός τον Πατέρα, και πάσαν την κρίσιν και την τιμήν παρ'εκείνου υποδεχόμενον

(Αποστολικαί Διαταγαί, Ε΄, ΧΧ 10, ΒΕΠ 2,92)
Αγία τριάδα


Εθεώρουν έως ότου θρόνοι ετέθησαν και παλαιός ημερών εκάθητο, και το ένδυμα αυτού λευκόν ωσεί χιών, και η θρίξ της κεφαλής αυτού ωσεί έριον καθαρόν... εθεώρουν εν οράματι της νυκτός και ιδού μετά των νεφελών του ουρανού ως υιός ανθρώπου ερχόμενος ην και έως του παλαιού των ημερών εφθασε...

(Δανιήλ Ζ', 9 και 14)



"Πιστεύοντες εις ένα Θεόν εν Τριάδι ανυμνούμενον, τας τιμίας Αυτού εικόνας ασπαζόμεθα."

(Πρακτικά εβδόμης Οικουμενικής συνόδου, Τόμος Β' σελ. 883)

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2013

Φιλανθρωπία. Συγχώρεση.

 Αγίου Ιωάννου Αρχιεπισκόπου Κων/λεως, του Χρυσοστόμου.

 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/08/John_Chrysostom_Louvre_OA3970.jpg/409px-John_Chrysostom_Louvre_OA3970.jpg

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, 11ος αιώνας, Λούβρο.

''Ο Κύριος σου δεν συνομιλεί μόνο με δικαίους και απέφευγεν τους ακαθάρτους, αλλά και την Χαναναίαν την εδέχθη με πολλήν εύνοιαν, και την Σαμαρίτιν την μιαράν και ακάθαρτον, και άλλην πόρνην, δια την οποίαν και τον εκατηγόρουν οι Ιουδαίοι, την εδέχθη, την εθεράπευσε και ηνέχθη να βραχούν τα πόδια του από τα δάκρυα της μιαράς, δια να μας διδάξη να είμεθα ανεκτικοί προς τους αμαρτάνοντας, διότι αυτό προ πάντων είναι φιλανθρωπία.''

Ο Χριστός δεν ζητάει από μας μόνον να συγχωρέσουμε τους εχθρούς μας, αλλά και να τους συναριθμήσωμε μεταξύ των καλυτέρων φίλων μας, γι΄αυτό και καθώρισε να ευχόμαστε γι΄αυτούς. Εάν λοιπόν δεν βλάπτης κάποιον, όμως τον αποστρέφεσαι και δεν τον βλέπεις με αγαθήν διάθεσιν και το τραύμα το έχεις στη ψυχή σου αυξανόμενον, δεν έχεις καθόλου εκτελέσει τη εντολήν που σου παρήγγειλεν Ο Χριστός. Πώς λοιπόν παρακαλείς Τον Θεόν να γίνει ίλεως δια σέ, χωρίς πρώτον να έχης γίνει εσύ το ίδιον, εις τους βλάπτοντας σε; Πώς δηλαδή λέγεις ''άφες ημίν τα οφειλήματα ημών, ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέτες ημών'';

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζητηση

Αναγνώστες