Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2014

Ιστορική και κριτική αναίρεσις του άρθρου, ''ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΚΑΡΠΑΘΑΚΗ'', μέρος τέταρτο.

 http://ic.pics.livejournal.com/kirykos/15389529/17976/17976_original.jpg
  
Η γνωστότερη φωτογραφία του Αγίου Ματθαίου του Μυροβλύτου.

Στο άρθρο αναφέρεται, ανάμεσα στις πολλές συκοφαντίες κατά του Αγίου Ματθαίου, η δήθεν ασυνεπής στάση του στο θέμα του ημερολογίου και ότι ήταν αυστηρός κατά των καινοτόμων για να φοβίζει τους απλούς στο μυαλό. Αλλά δεν μας εξηγούν οι γνώστες των σκέψεων του Αγίου ανδρός γιατί ήθελε να φοβίζει τους απλούστερους στο μυαλό... Επιπλέον ο αρθρογράφος δυστυχώς εμπιστεύεται κάποιες από τις πηγές του οι οποίες θα δούμε ότι είναι ιστορικώς άκυρες. Αποτέλεσμα δε τούτου είναι ότι ο αρθρογράφος εξάγει λανθασμένα συμπεράσματα διότι δεν ερεύνησε από ό,τι φαίνεται επαρκώς ή ''ερεύνησε'' ιδεοληπτικώς.

Αναφέρεται λοιπόν από τον βλάσφημο αγιομάχο Μοναχό Αρσένιο Κοττέα, τον οποίον χρησιμοποιεί ο αρθρογράφος μας ως πηγή, ότι δήθεν ως Ιερομόναχος ο Άγιος Ματθαίος εν Αγίω Όρει, συλλειτούργησε μετά του καινοτόμου Πατριάρχου Μελετίου Μεταξάκη μετά την αλλαγή του ημερολογίου. Συγκεκριμένα γράφει στο άρθρο, ''Ο συναγωνιστής του όμως π. Αρσένιος Κοττέας καταγγέλει ότι μετά την αλλαγή του ημερολογίου, στην Ι. Μονή Μεγίστης Λαύρας, ο Ματθαίος "συνελειτούργησεν μετά του Μασσόνου Πατριάρχου Μεταξάκη". Πώς είναι δυνατόν ο καταφυγών στο ΑΟ Πατριάρχης Μελέτιος, να συλλειτούργησε από το 1924 ως το 1926 έστω μία φορά με τον Άγιο Ματθαίο, εφόσον η ιστορία μας αποδεικνύει ότι ο Πατριάρχης Μελέτιος την 10η Ιουλίου 1923 κατέφυγε στο ΑΟ και παραιτήθηκε από Πατριάρχης τον Σεπτέμβριο του 1923, δηλαδή πριν την αλλαγή του ημερολογίου; Το δε 1924 ήταν ήδη στη Κηφισιά όπου το επόμενο έτος συνέγραψε την μελέτη του περί σχέσεως Ελληνισμού και Ορθοδοξίας... Βλέπε περί αυτής κάνοντας κλίκ εδώ. Το 1926 εξελέγη Πατριάρχης Αλεξανδρείας όταν την ίδια χρονιά ο Άγιος Ματθαίος κατήλθε στον κόσμο των Αθηνών ομού με άλλους Αγιορείτες για να στηρίξουν τον αγώνα των Γνησίων Ορθοδόξων. Οπότε δεν συναντήθηκαν ποτέ... Ιδού τί λέει η βιογραφία του περί των ετών εκείνων, όταν δήθεν λειτούργησε μετά το 1924 στο Άγιον όρος με τον Ιερομόναχο Ματθαίο! ''Μετά την υπογραφή της συνθήκης της Λωζάνης και την επικράτηση του Μουσταφά Κεμάλ βρέθηκε σε δυσχερή θέση. Στις 10 Ιουλίου 1923 κατέφυγε στο Άγιο Όρος από όπου τον Σεπτέμβριο ανακοίνωσε την παραίτησή του. Το 1924 αποσύρθηκε στην Κηφισιά της Αθήνας''. Βλέπε ιστορικές αποδείξεις κάνοντας κλίκ εδώ

Άρα αδύνατον να συλλειτούργησε ο Πατριάρχης Μελέτιος μετά του Ιερομονάχου Ματθαίου, όπως γράφει ο μισών τον Άγιο Νεκτάριο και τον Άγιο Ματθαίο, π. Αρσένιος Κοττέα. Διότι πρώτον μετά την αλλαγή του ημερολογίου δεν ήταν Πατριάρχης, όπως ανέφερε ο π. Αρσένιος και δεύτερον το 1924 ήταν στην Κηφισιά και όχι στο ΑΟ! Θα έπρεπε να διασταυρώσει τις πηγές του ο αρθρογράφος, ιδιαιτέρως όταν δανείζεται πληροφορίες από έναν βλάσφημο Μοναχό, ο οποίος λόγω του μίσους που είχε απέναντι στο πρόσωπο του Αγίου Νεκταρίου, μισούσε και τον Άγιο Ματθαίο ο οποίος τιμούσε τον Άγιο Νεκτάριο. Ελπίζουμε να δεχτεί την συμβουλή μας η οποία είναι αδελφική. Τέλος δεν υπάρχουν αποδείξεις που να στηρίζουν επαρκώς ότι ο π. Αρσένιος ήταν συναγωνιστής με τον Άγιο Ματθαίο. Βρέθηκαν και οι δύο στον ίδιο αγώνα κατά της ημερολογιακής αλλαγής, δεν σημαίνει αυτό πως είχαν στενές σχέσεις. Αν υπάρχουν αποδείξεις για το αντίθετο αναμένουμε να τις δούμε.

Ο Μοναχός Αρσένιος Κοττέα ήταν ένας Ρουμάνος Μοναχός ο οποίος διακρινόταν για την αμάθεια του σε δογματικά και θεολογικά θέματα και γι' αυτό ήταν ο πρωτοστάτης του πολέμου κατά του Αγίου Νεκταρίου και κατά συνέπειαν και κατά του πνευματικού του φίλου Αγίου Ματθαίου. Μελέτησε κάποια κείμενα του Αγίου Νεκταρίου και εκτίμησε κάποιες εκφράσεις λάθος με αποτέλεσμα να τον θεωρήσει αιρετικό. Ο Άγιος πατέρας Ματθαίος ήταν από τους ελαχίστους Επισκόπους που ήδη από το 1925 ως Ιερομόναχος, ανεγνώριζε την αγιότητα του Μητροπολίτου Νεκταρίου Κεφαλά, του ασκήσαντος εν Αιγίνη και ιδρύσαντος γυναικεία Μονή επ' ονόματι της Αγίας Τριάδος. (Στο ιερό τέμπλο του ναού ο Άγιος Νεκτάριος ζήτησε να αγιογραφηθεί η εικόνα της Αγίας Τριάδος με τον Πατέρα, ως Παλαιό των Ημερών, γέροντα με λευκά γένια και μαλλιά, ο Υιός ως ενηνθρώπησε και το Άγιο Πνεύμα εν είδει περιστεράς, το λεγόμενο και Σύνθρονο. Αυτήν την εικόνα της Αγίας Τριάδος δυστυχώς κάποιοι Φλωριναίοι ''ΓΟΧ'', την θεωρούν αιρετική, παπική, και δεν την τιμούν όπως έκαναν χιλιάδες Αγιοι, ανάμεσα τους και ο Άγιος Νεκτάριος. Έχουν πέσει στην αίρεη της εικονομαχίας.) Από μαρτυρίες Μοναχών και Μοναζουσών ο Άγιος Ματθαίος τιμούσε τον Άγιο Νεκτάριο με αγρυπνία, πολύ πριν διακηρυχθεί η Αγιότητα του από το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Ο Αρχιμανδρίτης Ιωαννίκιος Μενιδιάτης, εκ της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως Του Σωτήρος, Κουβαρά Κερατέας, από προσωπική του εμπειρία θυμόταν να τελείται αγρυπνία την ημέρα της κοιμήσεως του Αγίου ήδη από το 1938, χρονιά που πήγε στη Μονή. Αυτά όλα συνετέλεσαν στο να στραφεί ο Μοναχός Αρσένιος και κατά του Αγίου Ματθαίου.

Αρκετοί Φλωριναίοι Επίσκοποι όπως λέγεται από τους ίδιους τους Φλωριναίους που χουν συνομιλήσει με τον γράφοντα λέγεται πως ήταν κατά του Αγίου Νεκταρίου, όπως οι Φλωριναίοι Επίσκοποι Παρθένιος Σκουρλής, Αυξέντιος Πάστρας, Χρυσόστομος Νασλίμης, Παΐσιος Φιλοκαλιώτης, ο τελευταίος μάλιστα λέγεται τάχθηκε ανοιχτά υπέρ όσων έγραφε η εν Κοζάνη αγιομάχος Ηγουμένη Μαγδαληνή κατά του Αγίου Νεκταρίου, χωρίς ποτέ να αντιδράσουν οι Επίσκοποι της Συνόδου στην οποία υπαγόταν η Ηγουμένη, δηλαδή οι προαναφερομένοι Επίσκοποι. Ευτυχώς ο Επίσκοπος Παΐσιος Φιλοκαλιώτης καιρό πριν αφήσει τον μάταιο τούτο κόσμο μετανόησε και δέκτηκε την αγιότητα του Αγίου Νεκταρίου. Ήταν ενάρετος και καλόπιστος άνθρωπος.

Για όσους δεν γνωρίζουν ποιός ήταν ο Μοναχός Αρσένιος Κοττέα, θα δώσουμε στη δημοσιότητα κάποια βλάσφημα γραπτά του εναντίον του Αγίου Νεκταρίου ώστε να καταλάβει ο κάθε σοβαρός μελετητής πόσο αξιόπιστο πρόσωπο ήταν. Στο βιβλίο του ''Δακτυλοδείκτης'', που το έγραψε το έτος 1952 και τύπωσε το 1953, το οποίο βιβλίο χρησιμοποιούν εκείνοι οι Φλωριναίοι ''ΓΟΧ'' που γράφουν κατά του Αγίου Ματθαίου του Μυροβλύτου ή του Αγίου Νεκταρίου, στη σελ. 15 γράφει αναφερόμενος στον Άγιο Νεκτάριο, ''αποκαλύπτω την αλήθειαν δια τον ειρημένον Κεφαλάν''. Κεφαλάς ήτο το επώνυμο του Αγίου Νεκταρίου. 

Κάποιος έχει το δικαίωμα να μην θεωρεί ένα πρόσωπο πως αγίασε, ελεύθερος δημιουργήθηκε εκ Θεού, χρησιμοποιεί το αυτεξούσιο του όπως επιθυμεί. Αλλά δεν έχει το δικαίωμα να μιλά απαξιωτικώς για το πρόσωπο αυτό. Ο εμπαθής τρόπος και το ύφος γραφής του π. Αρσενίου Κοττέα είναι γεμάτο από αντιπάθεια έναντι του ανθρώπου Νεκταρίου, άρα ως εμπαθής και υποκείμενος στα συναισθήματα του ο π. Αρσένιος δεν μπορεί να είναι αντικειμενικός. Λίγο πριν από την ανάρμοστη αυτή αναφορά του ως Μοναχός απέναντι σε κεκοιμημένο Ορθόδοξο Ιεράρχη, ο π. Αρσένιος γράφει, ''θα αποδείξω ότι δεν υβρίζω κανέναν'', φανταστείτε να μην το έγραφε πως θα μιλούσε. Στη δελίδα 16, ψευδώς ο αγιομάχος π. Αρσένιος γράφει ότι, ''αιτία της αγιοποίησεως του Νεκταρίου Κεφαλά είνε ο Κρητικός εκείνος Αβιμέλεχ''. Πάλι μιλά για τον Άγιο χωρίς να αναφέρει τον τίτλο του, απόδειξη του μίσους που έτρεφε για τον Άγιο. Ως Μοναχός ο π. Αρσένιος ήταν υποχρεωμένος να γράφει και να μιλά για Ορθόδοξο Επίσκοπο με τον δέοντα τρόπο. Μόνος του προέβη σε καθαίρεση του κεκοιμένου Αγίου ο π. Αρσένιος; Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι πρώτος που έγραψε αρνητικά σχόλια για τα θαύματα του Αγίου Νεκταρίου, ήταν ο Μητροπολίτης πρώην Λεοντοπόλεως Σωφρόνιος Ευστρατιάδης του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, λίγες μέρες μετά την οσιακή κοίμηση του Αγίου Νεκταρίου. Και ο πρώτος που έγραψε ένα σύντομο βίο του Αγίου ήταν ο Μοναχός Αβιμέλεχ Μπονάκης λίγο καιρό αργότερα.

Εκείνοι οι Φλωριναίοι ''ΓΟΧ'' που δανείζονται όσα γράφει ο π. Αρσένιος για τον Άγιο Ματθαίο τον Μυροβλύτη, δέχονται και όσα γράφει για τον Άγιο Νεκτάριο; Αν τα δέχονται γιατί δεν ομολογούν δημοσίως ότι δεν τιμούν τον Άγιο Νεκτάριο ως Άγιο; Αν δεν δέχονται όσα γράφει για τον Άγιο Νεκτάριο, ο π. Αρσένιος στο βιβλίο του Δακτυλοδείκτης, γιατί δεχονται όσα γράφει για τον Άγιο Ματθαίο; Έχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά για τον ίδιο συγγραφέα και το ίδιο βιβλίο; Όσα γράφει για τον Άγιο Νεκτάριο είναι αναληθή και ανακριβή, άλλα όσα γράφει για τον Άγιο Ματθαίο είναι αληθή και έγκυρα;  Ένας συγγραφέας όπως ο π. Αρσένιος με τόσο μίσος για τον Άγιο Νεκτάριο κι όσους είχαν σχέση με εκείνον, είναι δυνατόν να λέει ψέματα σε όσα λέει, μόνο για τον Άγιο Νεκτάριο αλλά να λέει την αλήθεια για τον Άγιο Ματθαίο; Αν ναι, ποιός μπορεί να μας αποδείξει πως όσα λέει είναι μισά ψέματα και μισά αλήθεια και με ποιά μέθοδο τα διαχώρισε;

Ας δούμε τι άλλα γράφει ο π. Αρσένιος. Αναφερόμενος στη σελ. 19 σε ιστορική κριτική που ασκεί ο Άγιος Νεκτάριος στο ζήτημα της αφίξεως η μή του Αποστόλου Πέτρου στη Ρώμη γράφει, ''Ώ του μεγέθους της βλασφημίας ταύτης!'' Δεν συμφωνούσε με όσα έγραφε ο Άγιος Νεκτάριος και τον κατέταξε στους βλασφήμους... Το αν πήγε ο Απόστολος Πέτρος στη Ρώμη ή όχι δεν είναι δογματικό θέμα ώστε ο Άγιος Νεκτάριος να κατατάσσεται στους βλασφήμους από τον Μοναχό Αρσένιο. Άρα ο π. Αρσένιος ή λόγω μίσους υπερβάλλει και μιλά περί βλασφημίας ή είναι αδαής στο τί είναι δογματικό θέμα και τί είναι ιστορική τοποθέτηση. Παρακάτω γράφει, ''Ας τον καμαρώσουν οι Αγιοποιήσαντες αυτόν!'' Η λοιδορία είναι ίδιον χαρακτηριστικόν των Μοναχών; Περί λοιδορίας γράφει πολύ ευστόχως και θεοπνεύστως ο Άγιος Νεκτάριος στο ''ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ'', απόδοση στα νέα Ελληνικά Γεώργιος Τέζας, Φιλόλογος, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ, ''Ο λοίδορος είναι μοχθηρός, επιρρεπής στο να κατηγορεί και στις ύβρεις. Έχει ακάθαρτη καρδιά. Το πνεύμα του είναι διεστραμμένο και η ψυχή του μοχθηρή. Το στόμα του είναι διεστραμμένο, η γλώσσα του πονηρή, τα χείλη του βέβηλα, οι λόγοι του άδικοι. Γίνεται πικρός δικαστής του αδελφού του, τον κατακρίνει χωρίς απολογία, ανηλεής και αδυσώπητος του επιτίθεται και του απαγγέλει την καταδίκη του. Ο λοίδορος καθόλου δεν διαφέρει από τον δολοφόνο, διότι ο μεν αφαιρεί την ζωή, ενώ ο δε την τιμή, δηλαδή το βάθρο πάνω στο οποίο στηρίζεται η ζωή''.

Αυτός ήταν ο π. Αρσένιος Κοττέα δυστυχώς, και με βάση όσα λέει για τον Άγιο Νεκτάριο και τον Άγιο Ματθαίο άλλοι δεν δέχονται τον Άγιο Νεκτάριο, άλλοι τον Άγιο Ματθαίο, άλλοι και τους δύο. Στο χώρο της Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος δεν υπάρχουν τέτοια φαινόμενα. Παρακάτω στην ίδια σελ. 19 γράφει, ''φληναφήματα ταύτα, των οποίων ο σατανικός σκοπός είναι μόνον ίνα κλονίσει και εμφυτεύση αμφιβολίαν εις τας ψυχάς των Ορθοδόξων Χριστιανών''. Φληναφήματα ονομάζει τα λόγια του Αγίου Νεκταρίου, δηλαδή ανόητα λόγια. Μάλιστα θεωρεί ότι ο Άγιος μιλά με σκοπόν σατανικόν... Είναι τόσο αδαής και ιστορικώς ο π. Αρσένιος Κοττέα που θεωρεί όσα ιστορικά, και όχι δογματικά, θέματα θίγει ο Άγιος Νεκτάριος ως βλάσφημα ακριβώς εξαιτίας της αμάθειάς του. Ή όπως προαναφέραμε έγραφε έτσι λόγω μίσους προς τον Άγιο.

Μάλιστα διερωτάται στη σελ. 20 πώς ήταν θείας εμπνεύσεως η σύγκληση της Α' Οικουμενικής Συνόδου, αν δεν ήταν βαπτισμένος ο Μέγας Κωνσταντίνος; Δηλαδή αποκλείει το ενδεχόμενο να φώτισε τον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Ο Θεός, αν και ήταν ως γνωστόν τότε αβάπτιστος ακόμη. Δεν έδωσε ο π. Αρσένιος την δέουσα σημασία στην εμφάνιση του ιδίου του Τιμίου Σταυρού στον τότε αβάπτιστο Αυτοκράτορα Κων/νο, πολύ πιο πριν την σύγκληση της Α' Οικουμενικής Συνόδου. Ως τέτοιος παρεκάθησε στην Σύνοδο αναμέσον των Αγίων και αυτό δεν ενόχλησε καθόλου του Αγίους Πατέρες μας. Θα πείραζε σήμερον πολλούς υπέρ ορθοδόξους ακριβολόγους. Ως γνωστόν δεν ήταν βαπτισμένος ο Μέγας Κωνσταντίνος τον καιρό που συνεκάλεσε την Α' Οικουμενική Σύνοδο, εβαπτίσθη λίγο προ της κοιμήσεως του το 337. Αυτά τα οποία δεν φαίνεται να γνωρίζει ο π. Αρσένιος Κοττέα, τα θεωρεί δεδομένα και οδηγείται στο συμπέρασμα ότι ο Άγιος Νεκτάριος, επειδή λέγει πως ο Μέγας Κων/νος τον καιρό εκείνο δεν ήταν βαπτισμένος άρα ήταν βλάσφημος.

Η αμάθεια και η έπαρση είναι τα στοιχεία εκείνα που σε συνδυασμό δεν αφήνουν να δει κάποιος την οιαδήποτε αλήθεια. Αντιθέτως πολλοί επειδή έχουν ταχθεί κάπου ή έχουν πει κάτι δεν το αναιρούν ούτε ποτέ ζητούν συγγνώμη, διότι λόγω υπερηφανείας θεωρούν ότι πέφτουν στα μάτια των άλλων. Όμως εκείνος ο οποίος ακυρώνει τις κακές επιλογές του παρελθόντος του για κάτι καλύτερο, δείχνει ταπείνωση και ποιότητα Χριστιανικού χαρακτήρος. Εκείνος που εμμένει με εμπάθεια και επιθετικότητα έναντι του σωστού αλλά διαφορετικού, αγκυλωμένος στη δική του επιλογή, θεωρώντας αυτήν αλάθητη, είναι Χριστιανός ονομαστικώς. Αυτά τα ολίγα για την ποιότητα του Μοναχού Αρσενίου Κοττέα ως εγκύρου δήθεν συγγραφέως όσον αφορά στο πρόσωπο του Αγίου Ματθαίου του Μυροβλύτου. Υπάρχουν πολλές απαξιωτικές αναφορές για τον Άγιο Νεκτάριο στο βιβλίο ''Δακτυλοδείκτης'' αλλά θα χρειαστούμε ώρες για να ασχοληθούμε. Αυτές τις λίγες αναφορές από το βιβλίο τις παρουσιάσαμε για να αποδείξουμε πως όσα λέει για τον Άγιο Ματθαίο είναι μύθοι. Το πότε υπήρξαν συναγωνιστές ο π. Αρσένιος με τον Άγιο Ματθαίο δεν αποδεικνύεται από κάποια πηγή.

Με πυξίδα όσα βλάσφημα γράφει ο π. Αρσένιος για τον Άγιο Νεκτάριο, και όσα μυθώδη έγραψε για το δήθεν συλλείτουργο μεταξύ Πατριάρχου Μελετίου και Αγίου Ματθαίου, ας κρίνουμε και την αόριστη αναφορά ότι λειτούργησε ο Ιερομόναχος Ματθαίος στην Ιερά Μονή Κωνσταμονίτου με μνημονεύοντες τον Πατριάρχη και την αναφορά ότι μνημόνευσε το όνομα του στην Ιερά Μονή Αγίου Παύλου. Ουδείς άλλος αναφέρει όσα γράφει ο Μοναχός Αρσένιος. 

Όσοι εμπιστεύονται τα μυθώδη και φανταστικά αυτά γεγονότα, τα οποία έγραψε ο π. Αρσένιος, και τα ξαναγράφουν σε δικά τους άρθρα, βιβλία ή ό,τι άλλο, θα πρέπει να προβληματιστούν τουλάχιστον. Πώς διασταυρώνονται όσα γράφει ο π. Αρσένιος με άλλες πηγές; Απλώς δεν διασταυρώνονται. Θα έπρεπε λοιπόν να γίνει επαρκής έρευνα ώστε να διαπιστωθεί η εγκυρότητα των πληροφοριών που δίνει ο π. Αρσένιος. Κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να έγινε.

Επιπλέον δεν βοηθά το όποιο άρθρο να αποκτήσει κύρος στη ματιά ενός μελετητή όσα κείμενα και να περιέχει φωτογραφημένα, όταν αυτά τα κείμενα είναι γραμμένα από... εφημερίδες και ποιός ξέρει από ποιούς δημοσιογράφους. Όσες φωτογραφίες κι αν εμπεριέχει από βιβλία που έγραψαν Μοναχοί της πνευματικής ποιότητος του Μοναχού Αρσενίου. Με βάση τις πράξεις των άλλων θα κριθούμε ή με βάση τις επιλογές μας; Πάντως σίγουρα δεν θα κριθούμε με βάση το αν ο Άγιος Ματθαίος μνημόνευσε τον Πατριάρχη πράγμα που άλλωστε ποτέ δεν έγινε και το αποδείξαμε. 

Αλλά κι αν το είχε πράξει αυτό ποιός του απαγορεύει να μετανόησε γι' αυτήν του την πράξη; Ο π. Φλωρίνης Χρυσόστομος δεν ήταν εκείνος που δέχθηκε την αλλαγή του ημ/γίου το 1924 ομού με την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος; Δεν ήταν μέλος της ιεραρχίας που εδίωκε τους Ελληνες παλαιοημερολογίτες, από το 1924 ως το 1935, επί έντεκα ολόκληρα χρόνια; Τον εμπόδισαν όμως αυτά το 1935 να ηγηθεί των Γ.Ο.Χ.; Με την λογική του κάθε αρνητού της Αγιότητος του Επισκόπου Ματθαίου, ότι επειδή δήθεν μνημόνευσε τον Πατριάρχη άρα υποκρινόταν τον Γνήσιο Ορθόδοξο, τότε τί έχουν να πούν οι Φλωριναίοι ''ΓΟΧ'' για τον π. Φλωρίνης Χρυσόστομο ως προς την πορεία του από το 1924 ως το 1935;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου