Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Γρηγόριος ο Θεολόγος! (+390 μ.Χ. )

 
 
 Υπό Αρχ/του Νικηφόρου Νάσσου


Ο ΜΕΓΑΣ ΑΓΙΟΣ! ΠΩΣ ΤΟΝ ΠΡΟΣΦΩΝΕΙ Η ΥΜΝΟΛΟΓΙΑ; ΩΣ "ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΠΗΓΗ", ΚΑΙ "ΘΕΩΡΙΑΣ ΥΨΗΛΗΣ ΕΝΔΙΑΙΤΗΜΑ". ΩΣ "ΠΑΝΣΟΦΟΝ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ" ΚΑΙ "ΘΕΙΩΝ ΔΟΓΜΑΤΩΝ ΑΕΝΑΟΝ ΠΟΤΑΜΟΝ" ! ΩΣ "ΘΕΡΜΟΤΑΤΟΝ ΤΗΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΥΠΕΡΜΑΧΟΝ" ! ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΤΟΥ "ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ". ΟΝΤΩΣ ΜΕΓΑΣ, ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΓΙΓΑΝΤΕΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ! ΣΕ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΤΡΟΠΑΡΙΟ ΤΟΥ ΟΡΘΡΟΥ Η ΥΜΝΟΛΟΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΚΑΛΕΙ "ΘΕΟΛΟΓΟΝ ΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟΝ"... ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΥΤΟ, ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗ ΕΠΙΦΑΝΕΣΤΕΡΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ , Ο "ΑΡΙΣΤΟΣ" ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΘΕΟΠΤΗΣ, Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΡΗΤΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΤΗΣ. ΤΟ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΒΑΘΟΣ ΚΑΙ Η ΕΝΤΟΝΗ ΠΟΙΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΤΟΝ ΥΨΩΣΑΝ ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ ΚΑΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΛΑΜΨΕΩΣ, ΟΠΩΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΚΑ ΓΡΑΦΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ Ο ΥΜΝΗΤΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ, Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΑΤΡΟΛΟΓΟΣ, Ο ΠΡΟ ΗΜΕΡΩΝ ΜΕΤΑΣΤΑΣ ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟΝ (ΑΦΟΥ ΕΛΑΒΕ ΤΟ ΑΓΓΕΛΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ), ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΣΤ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ... Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΩΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΔΕΝ... ΠΕΡΑΣΕ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΚΑΛΑ! ΔΙΩΞΕΙΣ, ΘΛΙΨΕΙΣ, ΣΥΜΦΟΡΕΣ, ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ Κ.Α. ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΛΛΩΣΤΕ! ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΟΣ, ΟΙ ΔΙΩΓΜΟΙ! ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΑΓΙΟΙ... ΔΕΝ ΑΠΗΛΑΥΣΑΝ ΤΟΝ ΘΡΟΝΟ ΤΟΥΣ...

Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΠΑΛΕΨΕ ΠΟΛΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ... ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΕΛΕΤΩΝΤΕΣ ΓΝΩΣΤΑ! ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΣ ΥΠΗΡΞΕ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ! ΔΕΝ ΠΑΖΑΡΕΥΕ ΤΗΝ ΑΠΟΚΕΚΑΛΥΜΕΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ "ΣΤΡΑΒΑ ΜΑΤΙΑ" ΚΑΤΑ ΤΟ ΚΟΙΝΩΣ ΛΓΟΜΕΝΟ. ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΡΕΙΑΝΟΙ (ΟΠΑΔΟΙ ΤΗΣ ΑΙΡΕΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΣΕ ΩΣ ΚΤΙΣΜΑ ΤΟΝ ΥΙΟ ΚΑΙ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ) ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑΝ (ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΜΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΙΣΧΥΡΩΝ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ) ΚΑΙ ΕΙΧΑΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ, ΤΟΤΕ, ΠΟΥ ΗΤΑΝ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ;;; ΣΕ ΕΝΑΝ ΜΙΚΡΟΤΑΤΟ ΝΑΙΣΚΟ, ΟΠΟΥ Ο ΑΕΤΟΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ "ΜΥΣΤΗΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΛΛΑΜΨΕΩΣ" ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ ΚΑΙ ΚΗΡΥΤΤΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΗΣ ΝΙΚΑΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΠΠΑΔΟΚΩΝ. ΕΚΕΙ ΣΤΕΡΕΩΣΕ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΤΩΝ ΑΚΡΟΑΤΩΝ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΝΗ, ΤΗΝ ΑΝΟΘΕΥΤΗ ΚΑΙ ΑΚΙΒΔΗΛΗ. ΕΛΕΓΕ ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ, ΜΗ ΦΟΒΑΣΤΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ, "ΕΧΟΥΣΙΝ ΕΚΕΙΝΟΙ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΣ; ΗΜΕΙΣ ΤΟΝ ΕΝΟΙΚΟΝ"! (ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΟΙ, ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΝΑΟΥΣ;;; ΝΤΟΥΒΑΡΙΑ ΕΧΟΥΝ! Ο ΝΟΙΚΟΚΥΡΗΣ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΜΑΣ) "ΟΥΤΟΙ ΘΡΑΣΣΟΣ; ΗΜΕΙΣ ΠΙΣΤΙΝ. ΟΥΤΟΙ ΧΡΥΣΟΝ ΚΑΙ ΑΡΓΥΡΟΝ; ΗΜΕΙΣ ΛΟΓΟΝ ΚΕΚΑΘΑΡΜΕΝΟΝ"... ΜΑΛΙΣΤΑ! ΕΤΣΙ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΟΙ ΑΓΙΟΙ! ΔΕΝ ΕΔΙΝΑΝ ΤΟ... ΚΟΡΑΝΙΟ ΣΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ!!! (Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΩ). ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΑΝ ΩΣ ΑΔΕΛΦΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ!!! ΑΝ ΕΚΑΝΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ... ΘΑ ΕΙΧΕ ΧΑΘΕΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΕΤΑΡΤΟ ΑΙΩΝΑ! Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΥΠΗΡΞΕ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ, ΕΙΔΕ ΤΟΝ ΘΕΟ, ΕΙΧΕ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΑΚΤΙΣΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΧΑΡΙΤΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΗΤΑΝ ΘΕΟΠΤΗΣ. ΘΑ ΤΟ ΔΟΥΜΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ.

Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΕΡΩΤΑ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ: "ΒΟΥΛΕΙ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΓΕΝΕΣΘΑΙ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΟΤΗΤΟΣ ΑΞΙΟΣ; ΤΑΣ ΕΝΤΟΛΑΣ ΦΥΛΑΣΣΕ, ΔΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΤΑΓΜΑΤΩΝ ΟΔΕΥΣΟΝ. ΠΡΑΞΙΣ ΓΑΡ, ΕΠΙΒΑΣΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ". (ΛΟΓ. 20, 12). Ο ΙΔΙΟΣ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΥΠΟΘΕΣΙΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΗΣΕΩΣ, (ΤΟΥ ΝΑ ΟΜΙΛΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΘΕΝΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΕΟ), ΕΙΝΑΙ "ΤΩΝ ΕΞΗΤΑΣΜΕΝΩΝ (ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΣΤΙΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ), ΤΩΝ ΔΙΑΒΕΒΗΚΟΤΩΝ ΕΝ ΘΕΩΡΙΑ (ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΕΦΘΑΣΑΝ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ), ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΤΟΥΤΟΥ ΨΥΧΗΝ ΚΑΙ ΚΑΡΔΙΑΝ ΚΕΚΑΘΑΡΜΕΝΩΝ, Η ΚΑΘΑΙΡΟΜΕΝΩΝ ΤΟ ΜΕΤΡΙΩΤΑΤΟΝ (ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΚΑΘΑΡΙΣΑΝ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥΣ, Η ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΣΕΩΣ, ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ)..." ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΑΝΕΔΕΙΧΘΗ ΜΕΓΑΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ! ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΤΕΡΑΣΤΙΑΣ ΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΝΟΙΚΟΥΣΗΣ (ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ) ΕΙΣ ΑΥΤΟΝ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ! ΠΟΛΛΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΑΚΟΜΗ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΑΣ ΠΑΥΣΟΥΜΕ ΕΔΩ. ΚΑΙ ΑΣ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΕΣΒΕΥΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΘΡΟΝΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!

1 σχόλιο:

  1. Πράγματι ο μέγας ιεράρχης κ θεολόγος εδίδαξε με τη στάση ζωής του , ότι η προσέγγιση των χριστιανικών αληθειών ,ενώ είναι ανοιχτή κ ελεύθερη στη νοητική έρευνα κ επεξεργασία παρόλα ταύτα κατορθώνεται καλύτερα με τη βιωματική μέθοδο.Γι αυτό κ ο άγγλος θεολόγος Άνσελμος (11ος αι.) έλεγε ''δεν επιδιώκω να εννοήσω για να πιστεύσω , αλλά πιστεύω για να εννοήσω (creto ut inteligam).Και η ορθόδοξη εμπειρία προσθέτει το γλυκύτατο κ δοτικότατο 'Γεύσασθε κ ίδετε , ότι χρηστός ο Κύριος' !

    ΑπάντησηΔιαγραφή